Bolagsverket

Hoppa till navigering.

Lättläst om företag och föreningar

Innehåll

Nu kan du läsa om hur du gör för att starta ett företag eller en förening på lättläst. Du kan också läsa om vilka ändringar du måste anmäla till Bolagsverket.

Här hittar du lättläst

Du hittar länken till lättläst längst upp på startsidan.

Du hittar länken till lättläst längst upp på startsidan.

Du hittar också länkar till lättläst direkt under rubriken på dessa sidor: Företag, Föreningar, Vill du ändra registrerade uppgifter? och Om Bolagsverket.

Du hittar också länkar till lättläst direkt under rubriken på dessa sidor: Företag, Föreningar, Vill du ändra registrerade uppgifter? och Om Bolagsverket.

Vad är lättläst?

Lättläst betyder att det inte finns några svåra ord eller långa meningar. Det är också färre ord på varje rad. Det är bara allmän information, ingen lagtext.

2009-12-15

Vidarelänkning

Läs mer


 

Om webbplatsen
Bolagsverket, 851 81 Sundsvall • Telefon: 0771-670 670 • bolagsverket@bolagsverket.se